Zaterdag 16 oktober - Reisverslag uit Kagadi, Oeganda van Team Hoogland - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 oktober - Reisverslag uit Kagadi, Oeganda van Team Hoogland - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 oktober

Door: Fred Bakema

Blijf op de hoogte en volg Team Hoogland

16 Oktober 2010 | Oeganda, Kagadi

De voorbereidingen zijn afgerond en de eerste opleidingen zijn gegeven. Het loopt goed, we liggen voor op schema, alleen er moet veel meer gebeuren dan we hadden gedacht. Met name ook de communicatie op elkaar afgestemd. Best moeilijk, 2 verschillende culturen bij elkaar te brengen. Maar het is gelukt! Zojuist hebben wij een laaste meeting gehad om miscommunicatie , veroorzaakt door culturele verschillen op te lossen. Het team wat nu naar ons onderweg is neemt nog een aantal materialen mee, die we hier niet kunnen krijgen. Zoals schroeven, gereedschap, kaas en worst. Maandag gaan we echt met het hele team hoogland, en het team Uganda aan de slag. Het is voor ons nu weekend en dat komt vast wel goed. De gezondheid van ons allemaal is prima. De tijd vliegt om.

• 16 Oktober 2010 - 15:35

Harde Werkers:

Nou de heren hier zijn vertrokken en hebben het gevraagde mee genomen. Jullie hebben al hard gewerkt en het ziet er op de foto's goed uit. Machiel nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van het weekend. Groet vanuit Hoogland (Annie van de Beek)

• 16 Oktober 2010 - 19:21

Wiesje:

Hi mannen, Ik kan me helemaal voorstellen dat de communicatie soms lastig gaat. Jullie zijn namelijk enorm eigenwijze drollen (ik ben er zelf ook 1)! Haha!! Blijf goed kijken, vragen en luisteren, want dat los je echt niet zomaar op met een meeting.
    Geniet van je weekend. En pas op met de ESB! ;)

• 17 Oktober 2010 - 10:33

Corien:

Tja,er is natuurlijk een groot verschil tussen de oer-Nederlandse en de Afrikaanse cultuur. Kan Gerard dat wel aan? Zet hem op de komende week.
    Hier alles goed. Ben net terug van een workshop (je moet wat als je zo lang alleen bent).
    Nieuws voor de Bakema's: jullie hebben er een nieuw neefje bij: Luuk, een gezonde zoon van Marijn en Paul, geboren op Machiel's verjaardag. En voor Fred: Anneke wordt vrijdag geopereerd, hopelijk de laatste operatie.

• 17 Oktober 2010 - 21:11

Sanne En Cissy:

Lieve mannen,
    fijn dat het goed gaat en dat jullie voor liggen op schema. Machiel nog gefeliciteerd! De foto's zien er goed uit. Leuk om elke dag wel iets van jullie te horen. Ga zo door!
    Liefs!

• 18 Oktober 2010 - 08:07

Josee:

Hoi mannen, gelukkig zijn jullie en alle spullen goed aangekomen. Vandaag met het hele team Hoogland aan de slag. Wens jullie veel succes toe. Hopelijk blijft jullie harde werk van vorig jaar overeind staan, op de fillipijnen verwachten ze een zware typhoon! Gelukkig hebben ze daar in Uganda geen last van. Werk ze, Josee

• 18 Oktober 2010 - 14:04

Ria Koller:

wat geweldig dat jullie dit doen.Super.Petje af,
    hopelijk gaat het lukken,met al de plannen,die er zijn.
    ik wens jullie heel veel bouwplezier,veel lol onderling,en plezier met de mensen daar.zij hebben het zoveel minder dan wij,dan krab je je zelf nog wel eens achter het oor,toch?Laten we trots zijn op Hoogland,en ook op Achterveld,daar is ook n team onderweg,om scholen neer te zetten,zij zijn 3weken weg.Nogmaals heel veel sukses allemaal.

• 21 Oktober 2010 - 10:07

Bart En Johan:

Hallo alle thuisblijvers.
    Het gaat goed met ons.We zijn allemaal gezond, we werken hard en we hebben het prima met elkaar.
    Alleen jammer van de regen iedere avond.