Nog een week en dan vertrekken we! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Team Hoogland - WaarBenJij.nu Nog een week en dan vertrekken we! - Reisverslag uit Ede, Nederland van Team Hoogland - WaarBenJij.nu

Nog een week en dan vertrekken we!

Door: Machiel Bakema

Blijf op de hoogte en volg Team Hoogland

04 Oktober 2010 | Nederland, Ede

Het is al bijna zover, de koffers kunnen ingepakt worden, en iedereen heeft er ontzettend zin in.

Voor Chris, Gerard, Fred en Machiel begint deze reis volgende week dinsdag (12 oktober) dan ook echt, want dan vertrekken zij richting Oeganda om voorbereidingen te treffen voor de training aan de leraren en studenten van de ambachtsschool in het construeren van waterdichte daken en wateropvang installaties. Cor, Johan Bart en Henny zullen nog even moeten wachten want zijn vertrekken pas op zaterdag 16 oktober. De training gaat van start op 18 oktober.

De afgelopen periode is het gehele team druk geweest met het voorbereiden van de trainingen, de materiaalkeuze, het plannen van de reis en, heel belangrijk: het verzamelen van sponsorgeld om de meiden straks in een droge school te laten studeren!

Hierbij wil ik dan ook al onze sponsoren hartelijk bedanken voor hun giften, dankzij jullie hebben onze aanvankelijke begroting van € 7,500,- ruimschoots bij elkaar. Tijdens de afgelopen weken is er echter gebleken dat dit aanvankelijke budget waarschijnlijk onvoldoende is, mede omdat er is gekozen voor de aanschaf van extra duurzaam materiaal en omdat er extra dakgoten nodig zijn om regenwater op te vangen. Wij hebben nog circa €5000,- nodig voor om het project te kunnen uitvoeren. Wij hopen dit in de komende dagen alsnog bij elkaar te krijgen. Verder hebben wij via de NCDO nog een verdubbeling aangevraagd, dit zou nog € 12,500,- kunnen opleveren, waarmee aantal andere reparaties en verbeteringen, waaronder het plaatsen van watertanks, kunnen worden uitgevoerd.

Hierbij wil ik onderstaande zakelijke sponsoren nogmaals bedanken voor hun bijdrage!

Rabobank Amersfoort en omstreken, Interpolis Verzekeringen, Harbers ijzerwaren en gereedschappen, Bucofa bedrijfskleding, Pannenkoekenhuis de Kabouterhut, Zandink Zandhandel BV, Approvato Fashion BV, Smink Handels- en aannemingsbedrijf, EMM Holding B.V.,Flair & Body, Uitgeverij Deviant, DE WALT, Intergamma

• 04 Oktober 2010 - 15:03

Wiesje:

Jullie gaan over een week al? Wauw! Ik verwacht hier heel veel mooie verhalen foto's. Succes!!

• 04 Oktober 2010 - 15:09

Machiel Bakema:

Hi Wiesje,

Ik verwacht dat het een hele mooie reis wordt, dus dan heb ik ook voldoende mooie verhalen en foto's om hier te plaatsen!

• 09 Oktober 2010 - 06:24

Betty En Bertus:

Machiel,

heel veel succes in Uganda, wij zijn erg benieuwd naar jouw ervaringen. Ik heb op Twitter een link geplaatst naar deze website.

www.twitter.com/ElimuFoundation

• 12 Oktober 2010 - 19:12

Femke:

hallo mannen, en vooral voor mij machiel natuurlijk, ik hoop dat jullie reis goed verlopen is en hoop gauw een nieuwtje van jullie vorderingen te ontvangen! veel succes komende weken! groetjes femke (en rene en tom).

• 13 Oktober 2010 - 10:48

Corien:

Ik hoop dat jullie goed zijn aangekomen. Geef Alida en Reint een dikke kus van mij.
    Groetjes,
    Corien

• 13 Oktober 2010 - 11:32

De Vier Volgelingen.:

Hallo medereizigers,
    wij hopen en verwachten dat jullie een goede reis hebben gehad en veilig geland zijn in Kampala en dusdanig fit zijn dat je de geplande voorbereidingen op tijd kunt verwezenlijken, zodat wij aanstaande maandag gelijk met onze zweetdruppels het Oegandese land mogen opvrolijken.
    De vier volgelingen.