De eerste dag - Reisverslag uit Kagadi, Oeganda van Team Hoogland - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Kagadi, Oeganda van Team Hoogland - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Machiel Bakema

Blijf op de hoogte en volg Team Hoogland

14 Oktober 2010 | Oeganda, Kagadi

Dinsdag zijn we rond 1 uur vertrokken richting Schiphol, daar zijn we op het vliegtuig gestapt naar Cairo. Vanuit het vliegtuig heb ik nog een paar mooie foto's gemaakt, deze zal ik binnenkort plaatsen. Bij het uistappen is Gerard een deel van zijn tax-free sigaren en drank vergeten dus dat wordt afkicken voor hem. Anderhalf uur later en met 24 dollar minder op zak (voor 4 biertjes) zijn we vertrokken richting Entebbe. Om kwart voor vier zijn we uiteindelijk aangekomen in Entebbe, daar moesten we nog ruim een uur wachten voordat we uiteindelijk een visum kregen. Vanaf het vliegveld zijn we door een busje naar het huis van Alida gebracht in Kampala, waar we even anderhalf uur geslapen hebben voordat het tijd was om op te staan. Na genoten te hebben van een ontbijt met prachtige uitzicht op het Victoriameer zijn we vertrokken richting Kagadi. Na drie uur rijden in het busje zijn we even gestopt om een heerlijke kippenpoot aan een stok te eten. Daarna zijn we verder gereden richting Kagadi. Na uiteindelijk 6,5 uur reizen over slechte wegen kwamen we aan in Kagadi. Daar hebben we snel onze spullen naar het hotel gebracht en onze weg vervolgd richting de school. Daar aangekomen zijn we, na een korte introductie, gelijk gaan kijken naar de goten welke we zouden gaan vervangen. Een aantal Ugandezen waren al begonnen met het verwijderen van de oude goten, het bouwen van steigers en het maken van een proefstukje. Dit proefsukje was echter niet goed, vooral omdat de dakbalken ver uit elkaar zitten was de constructie niet stevig genoeg. Na een flinke discussie over de constructie is er uiteindelijk besloten dat wij de volgende dag ook een proefstukje gingen maken om onze ideeen te laten zien. Ondertussen was het 6 uur s'avonds en omdat we de afgelopen nacht nauwelijks geslapen hadden wouden we dit nu gaan inhalen. De Ugandezen hadden echter andere plannen, alle leraren en studenten waren in een grote zaal bij elkaar gekomen om ons uitgebreid te begroeten, met muziek, dans en toespraken. Na een uur was het afgelopen en hebben we op de school nog wat gegeten waarna we zijn vertrokken richting ons hotel. Hier hebben we nog genoten van een koud biertje en daarna zijn we in bed gegaan.

• 14 Oktober 2010 - 12:13

Corien:

Ik ben blij dat jullie goed zijn aangekomen.
    Zet hem op! En een kus voor Fred.